Weboldal készítés 2021
Létrehozás dátuma: 2021-02-28 00:00:00
Weboldal készítés 2021
Weboldal készítés 2021
Az idei évben Magyarországon rendkívül változatos a webdesign és
weboldal készítés árfekvése, úgyhogy mindenki kösse fel a gatyát, aki ebben a témakörben gondolkodik, mert meg fog lepődni a különbségeken! Mivel széles szortimentű faktorok vannak hatással az árakra, ilyen egyszerűen nem tudjuk megválaszolni a nagy kérdést, miszerint mennyibe kerül egy új
weboldal készítése ma Magyarországon? Nem leszel könnyű helyzetben, ha meg szeretnéd találni a számodra legmegfelelőbb szolgáltatót, aki kiválóan dolgozik, és az ár – érték arány is a legoptimálisabb a többi közül, ugyanis szinte egymást érik a piacon azok a cégek, akik honlapkészítéssel és ezzel kapcsolatos szolgáltatásokkal halmoznák el vásárlóit. Eláruljuk, melyik a legnagyobb titkuk a szolgáltatóknak ma Magyarországon és ezen belül főleg Budapest területén: a weboldal készítő vállalkozások mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ügyfelet vonzzák magukhoz és a nemes céluk érdekében minden létező trükköt be is fognak vetni. A csillagokat is leígérik az égről, csak hogy szerződést kössenek velük.
Azzal nagyon gyakran fogsz találkozni, hogy a weboldal készítő cég magát a lehető legjobb színben fogja feltüntetni, kreatívnak, tapasztaltnak, professzionálisnak hívja magát, és ki hitte volna, a legnagyobb multikkal is együttműködik, akik hűségesen ragaszkodnak szolgáltatásaihoz. Nem leszel egyáltalán könnyű helyzetben, de erre már az indító szövegben felhívtuk figyelmedet: dörzsöltnek kell ám lenni, hogy ebből a sok öntömjénezésből ki tudd szűrni, hogy mi a valós, és mi nincs még köszönőviszonyban sem az igazsággal. És ezek még csak a legelső lépések, a következő lépcsőfok a pénzzel kapcsolatos, azaz maga az ár! Ha te cégtulajdonos vagy, nem csak a saját mezei honlapodat készíttetnéd el, az sokkal zsebbe nyúlósabb történet.
Akkor nézzük is, mi az ára egy céges honlapkészítésnek?
Magyarországon az az elterjedt módi, hogy a webdesign és weboldal készítő vállalkozás egész egyszerűen nem teszi közzé az árlistáját a honlapján. Ennek is megvan az oka és magyarázata, hogy helye döntés – e vagy sem, majd kiderül rögtön. Hadd jegyezem meg ennél a pontnál, hogy eleinte a mi honlapunkon sem volt közszemlére téve a honlapkészítéssel kapcsolatos szolgáltatások ára, mindjárt meg is magyarázom, miért döntöttünk mégis úgy, hogy ennek az ellenkezőjét fogjuk csinálni innentől. Két nyomós ok következik, mi váltotta ki a pálfordulást.
Az első okot talán nem is kell hosszasan magyaráznom. Vegyünk egy átlagos költségű magyarországi weboldal készítő céget, akitől mi jóval alacsonyabb árfekvésben vállalunk ügyfeleket. Ugyanis mi úgy veszünk részt a versenyszférában, hogy a tudásunkat kamatoztatjuk, nem az árakkal versenyzünk. Azaz ügyfél, aki nálunk teszi le a voksát, hajlamos lesz az ár – érték arány legjobbját kiválasztani, és tudatában lesz a ténynek, hogy garantáltan professzionális és precíz szolgáltatást kap a pénzéért. A másik okom is pofonegyszerű, ha belegondolunk. Ha nincs kiírva az árlista, de valakit mégis nagyon érdekel, úgyis utána tud járni és meg tudja szerezni. Manapság már több könnyű módja is van ennek a manővernek.
Ezek után rá is térhetünk a következő kérdés megválaszolására és kifejtésére:
Mi a weboldal és annak készítésének célja?
Ez egy igen fontos kérdés, mint ahogy az is, hogy aránylag pontos választ tudj felelni a kérdésre, mivel a komplett fejlesztési projekt előtt egy cél fog lebegni, arra fog a folyamat összpontosítani.
Na, most már visszatérhetünk az előbbi kérdésre, hogy mi a célja a weboldal készítésnek? Lássuk a legnépszerűbb válaszokat_
- Boltban is működő eladásokat szeretnénk kiegészíteni internetes elérhetőséggel
- Teljes átállás online értékesítésre, fizikai értékesítés megszüntetése
- Márkahírnév növelése
- Új kommunikációs csatorna a céged számára
- Egész egyszerűen csak a megbízhatóság miatt van szükség egy internetes felületre
. Termékek, szolgáltatások, melyeket az internet segítségével szeretnénk eladni
Ezekből azért már elég messzemenő következtetéseket le lehet levonni.
Lássunk iránymutatókat néhány szemléletes példán keresztül, hogyan szolgálhat mindez a segítségünkre?
Rengeteg időt spórolhatsz meg az előre gondolkodással itt is, mint az élet más területein is, azaz hasznot húzhatsz egy alapos tervezéssel. Mert ha most csak egy sima bemutatkozó site-ot szeretnél készíttetni, de már fejedbe vetted azt is, hogy később úgyis lesz egy önálló webshopod is, akkor két legyet üthetsz egy csapásra, vagyis a webshop funkciókat már most beépíttetheted inaktív módban, így később, mikor szükséged lesz rá, aktivizálható. Újabb trükk, ami az előre gondolkodásnak köszönhető: amennyiben a weboldal rögtön nagy forgalmakat ígér, megéri befektetni egy eleve nagyobb méretű tárhelybe, ugyanis így kiküszöbölhető a nagy forgalom okozta leállások, kiesések veszélye.
Ha kulcsfontosságú eszköz lesz a weboldalad a vevőkkel való kommunikációban, javasoljuk a különböző extra funkciók eszközölését már a kezdetektől fogva – érdemes élő chat lehetőségén elgondolkozni, vagy egy chatbox alkalmazás beépítésén!
Kikből áll a célközönséged?
Ha már az előre tervezésnél tartunk, abba is gondoljunk bele, kik fogják használni a weboldalunkat. Ezzel a cselekedettel legfőképpen a fejlesztők munkásságát teszed könnyebbé, a dizájn és a funkciók alapköveinek lerakása olajozottan fog menni a célközönség ismeretével.
Kezdő lépésként tekints végig rajtuk demográfiailag, valamint a pszichográfiai tényezőkön. Hány éves és milyen nemhez tartozik a tipikus felhasználód? Melyik a legmagasabb iskolai végzettsége, melyik eszközöket használja böngészésre? Esetleg: mennyi a havi jövedelme? Ezeknek az információknak nagy hasznát fogod venni később a marketingstratégia kialakításakor.
Hogyan fogják megtalálni a weboldalad?
Nézzük csak meg újra az első bekezdést. Magát a fejlesztést is meghatározza, de leginkább a weboldal készítést követő marketingszolgáltatásokat tudod majd meghatározni egy pontos válasszal. Attól még hogy voila, kész a honlap, nem fog rögtön mindenki kapkodni utána! Az mondjuk kivétel, ha már másik felületeken jól be van járatva egy márka, vagy egy kéz a kézben járó „mindenki a rokonom, ismerősöm” ipari ágazat webshopja.
Megint jön az előre tervezés képlete: ha kész a weboldalad, jól jöhet egy keresőoptimalizálás és a tartalmak, így eleve olyan fejlesztőt bízz meg, aki egyben SEO szakember is. Facebook vagy Google hirdetésekkel indítanál?
Tippünk: legyen pár landing oldalad is, amit a reklámozáshoz használhatsz, és jöl jöhet az is, ha profi a szöveges és külalaki tartalom a weboldalon.Hogyan illeszthető be a marketingstratégiád a weboldaladba?
Ez egy fontos kérdés, hiszen nem az a jellemző, hogy csak a weboldal a szóban forgó cég kizárólagos marketingeszköze. Javasoljuk, figyeljünk az offline és online eszköztárra is. Offline esetében: hova kell irányítani a látogatókat, milyen módon vonod be őket az adatbázisodba, milyen eszközök kellenek a hagyományos és a digitális felület összekapcsolásához? Mik a kapcsolódási pontok?
Az online marketing valamivel könnyebb. Ki kell listázni az általad használt eszközöket, majd megnézni, hol kapcsolható ez össze a weboldaladdal. Pl.: email lista feliratkoztatás, közösségi profilok beágyazása, vagy analitikai eszközök integrációja.
Alapfunkciók, amelyek minden weboldal készítése során kötelezőek
Készíttethetsz bármilyen weboldalt, bizonyos funkciók szinte alanyi jogon járnak neked. Azért nem kell rögtön hátat fordítania weboldal készítő cégnek, ha esetleg nincs nekik leírva az alapszerződésben a szolgáltatás bizonyos része, de azért manapság már szinte alap, hogy mobilon is probléma nélkül megjelenjen a weboldalad, vagy saját magad is fel tudj tölteni egy cikket a siteodra. Lássuk!
Egyedi design
Ez egy tipikus no-brainer elvárás. Elvárható, hogy egy teljesen nulláról felépített weboldalt kapj olyan dizájnnal, ami senki másnak nincs.
Ne csak a dizájn legyen egyéni, hanem a célcsoport megcélzása és maga a célok kitűzése is illeszkedjen hozzád, ebből lesz később maga a webdizájn. Persze, hogy mással kell megcélozni egy tinédzser és egy senior korosztályt! Én nem ajánlok sablonokat. Pontosan azért nem, mert a sablon egyénre szabása annyi energia, mint egy vadiúj egyedi megjelenés. Kivétel itt is adódhat: ha égető szükség van a weboldalra, pl. már tegnapra kell. Akkor jöhet a sablon.
Logikus felépítés
Ez szintén olyan elvárás, ami magától értetődő kéne hogy legyen. Nekünk nagyon fontos az intuíció. A felhasználói élmény egyik meghatározó alappillére, hogy minden pontosan azon a helyen legyen, ahol a felhasználó keresni fogja. Ez egy soktényezős feladat: megtervezni előre, mi mindenen fog állni vagy bukni a feladat. Hogyan fog felépülni a menüsor, milyen lesz a könyvtárszerkezet struktúrája vagy éppen olyan aprónak tűnő mozzanatok, hogy melyik oldalon lesznek a gombok.
Gyors oldalbetöltés
A weboldal sebessége kiemelt szerepet játszik felhasználói és keresőoptimalizálási szemszögből egyaránt. Rohanó világunkban egy csigalassú oldal a látogató elvesztésével egyenlő. Minden haszontalanul elketyegő másodperc rontja a konverziós rátádat. A gyors oldalbetöltés SEO nézőpontból is rendkívül fontos. Egymással ellentétes adatok érhetők el arról, hogy vajon a Google rangsorolási szempontként nézi -e az oldalbetöltő sebességedet, bár néhány másodpercen még valószínű nem áll vagy bukik a dolog.
On-site seo
Nálunk az on-site keresőoptimalizálás mindig a csomag része. Azokról a beállításokról van itt szó, ami a közeljövőben a jobb helyezés eléréséhez segít téged a Google és a többi keresőmotor találati listájában. Rzekbe tartoznak bele pl. a megfelelő url- ek, az oldal tartalma, a tartalmak tömörítettsége, a képek alt címkéi, vagy a belső linkek.
Célcsoportnak címzett szöveges rész
Amennyiben megfelelően konvertáló weboldal készítése a célod, akkor olyan tartalom kell neked, ami maximálisan a célcsoportra van szabva. Egy ütős szöveg megírása nehézségileg felér egy jó oldal készítésével. Nálunk külön erre az esetre alkalmazott szövegíróink vannak, akik teljes szakértelmükkel azon vannak, hogy a weboldal készítés során a legmegfelelőbb szövegeket találják ki.
Reszponzív weboldal
Minden ember magával hordja a maga internetelérését a zsebében mobiltelefon képében, mert napjainkban már nem csak otthoni asztali gép és laptop létezik. A weboldal pedig meg kell, hogy jelenjen a legtöbb eszközön, és ezt tegye tökéletesen, zökkenőmentesen.
Saját szerkesztőfelület
Az a legjobb dolog, ha te magad is el tudod végezni a kisebb módosításokat, így nem kell folyton a fejlesztőért kiáltanod. Mi ebben is segítünk, hiszen a legalapabb funkciókat betanítjuk neked. Mit takar ez? A legszükségesebbeket: tartalom feltöltése, kicserélése, vagy egy bejegyzés megírása, megjelentetése.
<-- Vissza a Weboldal készítés 2021 blog oldalra!További cikkeink
Katasztrófa Filmek Budapest Budapest
Kiemelkedő alkotások a katasztrófa filmek témakörében
A katasztrófa filmekben egy állandó közös nevező biztos, hogy van: a látványvilág, amitől tátva marad a szánk a mozivászon előtt ülve. Ebből rögtön gondolhatunk is arra, milyen költségvetéssel készülhet egy ilyen film a többihez képest, hiszen a lélegzetelállító látvány kivitelezése drága mulatság. Pont ezért a képi világért érdemesebb ezeket az alkotásokat nagy vásznon, moziban nézni, ahol tökéletes képminőséget és elképesztő hangeffektusokat élvezhetünk a vetítés alatt. Most bemutatjuk a legjobb katasztrófa filmeket, melyekre a bemutató után mindenki rohant a moziba, hogy végre láthasson egy igazán ütős filmet, és általában nem is csalódtak ezen filmek szerelmesei. A producerek pedig beleadtak apait -anyait, lássuk!
Elolvasom →